Hallottál már az Edulai platformról? Ebben a cikkben közelebbről megvizsgáljuk a belső, alulról felfelé irányuló folyamatot, amely az Edulai-t valósággá tette. Mivel a megközelítés középpontjában a fenntarthatóság áll, ki kell emelni a csapatmunkában történő tudásépítés fontosságát, mint az egyik legfontosabb folyamatot, amely az MI és a gépi tanulás tudásának fejlesztéséhez vezet a csapatban.

A Smarthink egy észak-olaszországi startup. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy olyan oktatási technológiai eszközöket tervezzünk, amelyek hatékony és sikeres tanulási tapasztalatot hoznak létre, ami mindenkinek segít. Az Edulai létrehozásával az volt a célunk, hogy egy olyan egyedülálló helyet hozzunk létre, ahol a vállalatok és az egyetemek fejleszthetik alkalmazottaik és hallgatóik készségeit, és felkészíthetik őket a jövő munkaerőpiacára. 

Hogyan fejlesztheti a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás a digitális és a soft készségeket?

Az Edulai mesterséges intelligenciát (MI) és gépi tanulást (ML) használ az emberek kritikus gondolkodásának és kommunikációs készségének értékelésére az írásbeli tartalomelemzés segítségével. Ezen túlmenően a szoftver a felhasználók készségeinek fejlesztésére szolgáló tartalmakat ajánl az Intelligens könyvtáron keresztül, amely egy külön erre a célra kialakított terület, ahol gondosan kiválogatjuk a nyílt oktatási forrásokat. A felület releváns tanulási cikkeket, videókat vagy podcasteket ajánl a felhasználó jelenlegi és potenciális szintje alapján.

Az Edulai Intelligens könyvtár számos nyílt online kurzust (MOOC), nyílt oktatási forrást (OER) és egyéb anyagot tartalmaz a jövőbiztos készségek kialakításához. Összegyűjti továbbá a digitális és soft készségek – többek között a kritikus gondolkodás, a csapatmunka, a digitális problémamegoldás, a proaktivitás és a digitális vezetés – fejlesztésére szolgáló erőforrásokat, amelyekhez online, időbeli és térbeli korlátok nélkül lehet hozzáférni.

„Az Edulai egy jól átgondolt belső folyamat eredménye volt, amelyet az egész csapat hozott létre. 2017-ben, tevékenységünk korai szakaszában az MI és az ML körüli elképzelés még mindig nagyon zavaros volt a legtöbb ember számára, nem sokan értették. Körülbelül ekkortájt kezdtük el a Smarthinknél elmélyíteni a mesterséges intelligenciával és annak funkcióival kapcsolatos ismereteinket, hogy megértsük annak kihívásait és lehetőségeit. Ennek eredményeképpen az Edulai a jelenlegi formájában alapvetően a felsővezetés és az ebben a folyamatban aktívan részt vevő alkalmazottak, valamint az IKT-csapat közötti folyamatos eszmecseréből jött létre.”

A Smarthinknél hiszünk abban, hogy mindenki hozzájárulhat a vállalat értékeihez, termékeihez és szolgáltatásaihoz, és rendszeresen megosztjuk ötleteinket egy együttműködő környezetben, legalább hetente egyszer. 

A szoros együttműködés jobb eredményeket hoz és az akadályok elhárítását szolgálja

Ugyanez a folyamat nem korlátozódott az Edulai eszközfejlesztésére, hanem a belső munkatársak mesterséges intelligencia és ML funkciókkal kapcsolatos továbbképzéséhez is alkalmazkodtak: például az Edulai összes mesterséges intelligencia funkcióját és azok lehetséges eredményeit gyakorlatiasan megvitatták a csapaton belül. Ez a gyakorlat gyorsan nagyon hasznosnak bizonyult, mivel lehetőséget adott arra, hogy belsőleg megvitassuk az új ötleteket, a gyakorlati megvalósításokra vonatkozó javaslatokat vagy a konkrét akadályok leküzdésére vonatkozó tippeket.

Emellett a csapat folyamatosan megkérdőjelezte az Edulai készségértékelési folyamatát: a belső megbeszélések segítettek megtalálni azokat a módszereket, amelyekkel kezelhető a mesterséges intelligenciával kapcsolatos elfogultság, ami megbízhatóbbá tette az eszközt a szélesebb közönség számára. Ugyanígy az Intelligens könyvtárat is egy kollégának kellett irányítania és működtetnie, akinek jól kellett ismernie a funkciókat. A könyvtár béta verziója jelenleg nyilvános és több mint 500 felhasználó számára elérhető országosan és nemzetközileg szinten, vállalati és oktatási szinten egyaránt. 

A fent leírt, számunkra és csapatunk számára nagy hozzáadott értéket képviselő gyakorlat nemcsak abban segített a Smarthinknek, hogy egy bizonyos szempontból „belsőleg már tesztelt” platformot fejlesszen ki, hanem abban is, hogy egy olyan terméket hozzon létre, amely érthető és jól ismert a csapatunk számára, aki szükség esetén könnyen tudja adminisztrálni és kezelni azt.

„Ugyanakkor ez segített a Smarthink belső csapatának továbbképzésében, valamint abban, hogy egyszerű és egyértelmű szókincset alakítson ki a nem informatikai és technológiai emberek között, hogy ugyanazon a nyelven beszélhessenek az Edulai, az MI és az ML funkciókról”

A munkavállalók által fejlesztett soft és digitális készségek egy része például a következőkre vonatkozott: az Edulai MI platform használata, könyvtárának karbantartása és használata, az Edulai készségértékelésének karbantartása és használata, ugyanakkor a csapat szóbeli és írásbeli kommunikációs készségei, a csapatmunka minősége és a csoporton belüli problémamegoldás – és végül annak rugalmassága és az új és meglévő kihívásokhoz való alkalmazkodása. 

A szerzőkről

Dr. Lucilla Crosta a Smarthink vezérigazgatója és társalapítója. 2008 óta dolgozik a felsőoktatásban, több uniós finanszírozású kutatással foglalkozik, 2009 óta pedig az e-learning és a szakképzés területén tevékenykedik. Oktatáskutatásból 2009-ben szerzett doktori fokozatot. Az elmúlt években a vállalkozói készségeire összpontosított a Smarthinknél az Edulai-jal.

Dr. Valentina Banda 2018-ban csatlakozott a Smarthink csapatához, jelenleg a marketing és kommunikációs szakember szerepét tölti be. 2021-ben mesterdiplomát szerzett üzleti adminisztráció szakon.

A Smarthinkről

A Smarthink egy startup, amelyet 2016-ban alapítottak oktatási és üzleti szakemberek azzal a céllal, hogy hatékonyabb online tanulási élményt nyújtson. A StartEd New York és a Lazio Innova inkubálta, és mára már a Google Cloud for Startups program része. 2022-től a Smarthink hivatalos tagja az EdTech Italia ökoszisztémának, az első olasz közösségnek, amely az oktatási ágazat és az EFI (olasz képzési ökoszisztéma) minőségi fejlődése érdekében védi az induló vállalkozások érdekeit. Az Edulai a vállalat kulcsfontosságú platformja, amelynek célja, hogy képessé tegye a munkavállalókat és a felnőtt hallgatókat a jövő munkaerőpiaca által megkövetelt készségek fejlesztésére.
 

© UX Venture Stúdió, Goodman, Unsplash

Cikk Information

Digitális készségszint
Középszintű
Emelt szintű
Digitális szakértő
Digitális technológia/szakosodás
Mesterséges intelligencia
Gépi tanulás
Földrajzi terület - Ország
Olaszország
Kezdeményezés típusa
Regionális kezdeményezés

Szólj hozzá